
Rodzaj polisy stosowanej w ubezpieczeniu ładunku w czasie transportu. Może obejmować wszystkie lub tylko niektóre przesyłki wysyłane bądź otrzymywane przez ubezpieczającego. Ściśle określa rodzaj przesyłek, zakres ryzyk objętych ochroną ubezpieczeniową, rodzaj transportu, trasę itp.
Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia między ubezpieczającym (klientem) a ubezpieczycielem. Polisa ubezpieczeniowa zawiera m.in. dane ubezpieczającego, określenie przedmiotu ubezpieczenia, okresu i sumy ubezpieczenia oraz wysokości składki ubezpieczeniowej. Wyróżniamy polisy jednostkowe (indywidualne), zbiorowe, grupowe i generalne (ubezpieczenia mienia i transportu). Broker ubezpieczeniowy weryfikując ich treść poszukuje najlepszego rozwiązania dla klienta.
Możliwa maksymalna szkoda - największa szkoda, jaka może powstać w ubezpieczonym mieniu w wyniku realizacji danego ryzyka na skutek splotu najbardziej niekorzystnych okoliczności. Koncepcja ta opiera się na założeniu, iż wyznaczenia PML dokonuje underwriter w oparciu o dane dotyczące ubezpieczonego majątku korzystając z dotychczasowej wiedzy nt. realizacji konkretnych ryzyk w praktyce.
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Jest Biurem Narodowym reprezentującym Polski rynek ubezpieczeniowy w działającym od 1949 r.
W ubezpieczeniach morskich: skrót terminu Protection and Indemnity (ochrona i odszkodowanie) oznaczający ubezpieczenie OC armatora (stanowiące w zasadzie uzupełnienie ubezpieczenia OC oraz innych zainteresowań majątkowych armatora). Ubezpieczenie to może być zawierane w komercyjnych zakładach ubezpieczeń lub w tzw. klubach P&Is działających podobnie do towarzystw ubezpieczeń wzajemnych.
Osoba Wykonująca Czynności Agencyjne. Osoba fizyczna, nie będąca agentem ubezpieczeniowym, która może zawierać i podpisywać umowy ubezpieczenia, jeżeli współpracuje z agentem ubezpieczeniowym.